Travaux récents


Cette section du site est consacrée aux travaux récents sortis des laboratoires
recensés par filmlabs.org.

Si vous avez utilisé un de ces labos pour réaliser un film, une installation, une performance,
utilisez le formulaire pour alimenter ce blog. L'info sera également envoyée sur la liste
agenda@filmlabs.org, à laquelle sont inscrits un certain nombre de programmateurs.

Programmateurs ! Vous pouvez consulter régulièrement cette page pour savoir
ce qui se trame dans les labos, ou bien vous abonner à agenda@filmlabs.org et
recevoir directement les ajouts.







As Tides Go By
un film de Stefanie Weberhofer
Labo(s) : FILMKOOP WIEN
Année de prod : 2018
Format : Super 8
Durée : 12'25
Distrib. :
Lien : Cliquez ici
Tel :
Mel : mail(at)stayfanny.com
With the death of her grandmother, the desire of the filmmaker for a family vacation was seemingly unfulfillable. By combining Super8 film footage from five decades, the filmmaker fulfills this wish nonetheless. The change of generations seems to be stopped by the continuity of the film technology, blurring the limits of time in the Bay of Lignano.

If you want the screening link, please send me an email.


Ajouté le 20/02/2018


Un grand bruit
un film de Guillaume Mazloum
Labo(s) : L'ABOMINABLE
Année de prod : 2017
Format : 16 mm
Durée : 40'0
Distrib. : Light Cone
Lien :
Tel :
Mel :


Télécharger
Partager
Pensées anarchistes, utopiques, situationnistes, surréalistes, mystiques… Poètes du XX siècle, pour qui les mots sont autant souffle que signification. Son et haleine, texte et texture, page et image.
Traversée d'un siècle d'horreurs et de promesses, de barbaries et de technologies, dont la charge se déverse lourdement sur tout avenir.
Et très bas, dans le fracas du temps, le poète assène des mots qu'on s'obstine à ne pas entendre : Il faudra travailler jusqu'à la fin des temps, il faudra retrouver le geste et la parole.


Ajouté le 15/02/2018


7FF on¢idia
un film de Ж
Labo(s) : _ AUTRE / OTHER
Année de prod : 2017
Format : Super 8
Durée : 8'12
Distrib. : Ж
Lien : Cliquez ici
Tel :
Mel : kkotik (at) gmail.com
In ancient China the skin of the tiger was the representation of “continuous changing”; in Mayan world through the path of Bolom Chon (Jaguar) they could read constellations: the dance of cosmos.
Fluxes are grouped in the film; spotted-jaguar, “7 pancadas”, speckled plants, ounce (oz), “golden spider”. Matter-energy-information varies. Side by side communication, surplus value of code. Commodities, bit coins, mountains of data. 7FF on¢idia: real impossibilia of capital life.


Ajouté le 18/12/2017


A proposal to project
un film de Viktoria Schmid
Labo(s) : FILMKOOP WIEN
Année de prod : 2017
Format : 16 mm
Durée : 2'30
Distrib. :
Lien : Cliquez ici
Tel : Password for Vimeo-Link: Screen
Mel : hello@viktoriaschmid.com
Schmid builds her own projection screens which range from formats currently in use ( in this case 4:3, the format she uses the most as using 16mm as her main medium) to entirely fictitious ones (the 4:1 “Viktoriascope”) and if possible she then films them in the exact same format. While at an artist residency at the Djerassi Program in Caalifornia, the artist constructed one of these screens from wood and canvas and installed it within the program’s sculpture park. Still standing there, it is an unexpected object on the pathway to a scenic view of the rolling hills on the Djerassi property. In ‚A proposal to project‘ Schmid shot this site-specific installation throughout a single day when the screen turned into a projection surface for the subtle interplay of shadow and light from the surrounding trees and shrubs. Cinema without film. (Text: Claudia Slanar)

Ajouté le 07/07/2017


Rites of Resistance
un film de Miki Ambrózy
Labo(s) : L'ABOMINABLE, MAAC-LE LABO, MTK
Année de prod : 2017
Format : 16 mm
Durée : 20'37
Distrib. : Visualantics
Lien : Cliquez ici
Tel : +32488330550
Mel : miki.ambrozy@gmail.com
A film poem celebrating the dualities present in the everyday. As I go, impressions and questions present themselves. The intimacy of looking at my child. The ethically loaded gesture of capturing images. The entangled encounters across generations. They confront me. The comfort me. This was always meant to be a reflection on making with one’s own hands.

Can the liquidity of writing be grounded in the material of film-image? How to distill an experience from the toil of one’s everyday? The relentless flow of life passing through…


Ajouté le 10/05/2017



>> Voir la liste complète <<