Au nord / Journées blanches

  • Lab
    • Autre / Other
  • Production year 2015
  • Production format Multi-format
  • Screening format Multi-format
  • Duration 55′
  • Au nord / Journées blanches

  • a Performance
  • by Bleu Tungstène : Brice Kartmann & Damien Monnier
  • Description (english) Three screens and quadriphonic performance, Au Nord/Journées blanches is the first partition of Bleu Tungstène which is an experience of associations and autonomies, dialogues and ruptures between super 8 pictures sometimes video-projected, slides, processed samples and electric guitar at the heart of which the spectator is immersed, Au Nord/Journées blanches consists of expectations, recollections, respirations, such conditions who create “le temps d’une jounée, blanche”, as we say for a night. Such times when certain acuity enables to find the exoticism to that which is, each day, before our eyes. The desire to contemplate and to be attentive, to watch and to hear the outskirts of a city, its infrastructure and suburban sites. Distance, sometimes dismay. Exaltation and withdrawal sometimes soft or violent. Pulsation and electronic textures are questioning these common places where the camera persists. Brice Kartmann  : composition, programmation, guitar and samples. Damien Monnier  : pictures and projection.
  • Description (french) Performance triple écran et en quadriphonie, Au Nord/Journées blanches est la partition #1 de Bleu Tungstène qui propose des expériences d’associations et d’autonomies entre images Super 8, diapositives, sons préparés et guitare électrique au cœur desquelles est plongé le spectateur. Au Nord/Journées blanches est constituée d’états qui construisent le temps d’une journée, blanche, comme on le dit d’une nuit, Au Nord/Journées blanches explore ces moments oùune certaine acuité permet de trouver de l’exotisme à  ce qui chaque jour est sous nos yeux. L’envie de contempler et d’être à  l’écoute, de regarder et d’entendre les abords d’une ville, ses infrastructures et ses chantiers périurbains. Distance, parfois désarroi au gré d’une pulsation et des textures électroniques questionnant ces lieux usuels, oùla caméra s’obstine. Brice Kartmann  : composition, programmation, guitare et électronique. Damien Monnier  : images et projection.
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