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Ephemeral Philm
- a Performance
- by Marek Pluciennik
- Description (english) Plucié/Des Andes are film artist Marek Pluciennik and sound artist James Andean. Together they have developed a unique audiovisual performance practice, drawing on the diverse background each has in their respective fields, seamlessly blending film, sound art, and performance art. Marek Pluciennik emphasises the tactile qualities of film, not just as a vessel for content, but as a material medium, by treating and transforming the film during the act of projection, most commonly by melting and burning the film as it is projected on the screen, as well as through the digital capture and transformation of both materials and process. The visual results are thus a combination of the film content, and the beautiful, strangely transfixing display of colour and texture as the film bubbles, melts, and dissolves. The results capture the transitory, ephemeral nature of experience, art, and performance, as images, scenes, narratives, and people melt away on the screen. Pluciennik’s live treatment of the film extends into the digital ‚ as these physical metamorphoses are recaptured, digitally treated and transformed, and projected anew ‚ and also into the realm of performance art, as his methods are played out in front of, within, and around the audience, sometimes requiring the participation of audience members, and often extending into broader metaphors of performance action.
- Description (french) Plucié / Des Andes sont un film artiste Marek Pluciennik et artiste sonore James andine. Ensemble, ils ont développé une pratique unique performance audiovisuelle, en tirant sur le fond diversifié chacun a dans leurs domaines respectifs, mélangeant parfaitement le film, l’art sonore, et de l’art de la performance. Marek Pluciennik souligne les qualités tactiles du cinéma, non seulement comme un navire pour le contenu, mais comme un support matériel, en traitant et en transformant le film pendant l’acte de projection, le plus souvent par la fusion et la combustion du film tel qu’il est projeté sur l’écran ainsi que par la prise de vue numérique et de la transformation des matériaux et des processus. Les résultats visuels sont donc une combinaison du contenu du film, et la belle affichage, étrangement transfixing de couleur et de texture que le film bulles, fond et se dissout. Les résultats capturent la nature éphémère transitoire de l’expérience, l’art, et de la performance, comme des images, des scènes, des récits, et les gens fondent sur l’écran. Pluciennik traitement direct du film se prolonge dans le numérique – que ces métamorphoses physiques sont repris, numériquement traité et transformé, et projeté à nouveau – et aussi dans le domaine de l’art de la performance, comme ses méthodes sont jouées devant, dans, et autour le public, nécessitant parfois la participation des membres de l’auditoire, et se prolongeant souvent en métaphores plus larges de l’action de la performance